lördag 19 januari 2013

Cheescake

Hej! Igår var jag och simmade men det hade varit grymt tråkigt om inte bästa Saskia kommit efter trettio minuter och räddat mig! Efter badet åkte vi hem till henne, åt middag och kollade på "Torka aldrig tårar utan handskar" (den är faktiskt riktigt bra!) och sedan sov jag över. Älskar fredagar! Nu ska jag strax ge mig ut för att åka lite skidor i spåret på nya skidor, yes! 

Ikväll har jag bestämt att jag ska laga mat, det har varit så mycket i veckan så nu ska jag bara komma på något bra. I förra veckan lagade jag en supergod raw food cheescake från www.greenkitchenstories.com (<-- så bra!) som jag nog ska göra om. Eftersom jag inte hade alla ingredienser fick jag improvisera lite, receptet på den här cheescaken finns nedanför bilderna!

Recept: 1 tårta
*Mixa två-tre dl havregryn med en dl linfrö, lite nötter och solrosfrön till ett mjöl.
*Blanda i typ åtta-tolv dadlar eller några matskedar dadelolja, lite olivolja och salt till en deg.
*Platta ut degen i en form med löstagbara kanter och ställ i kylen medan nu gör fyllningen.

*Mixa fem dl frukt/bär (frusna går jättebra) med några matskedar honung och cirka tre dl turkisk yoghurt eller kesella.
*Häll smeten ovanpå botten och låt stå i frysen i någon timme. Ta bort kanterna och låt den värmas upp i rumstemperatur en kvart innan servering! Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar